האם אחת ממשחקי החלל הכי שאפתניים בכל הזמנים תגיע סוף סוף לקונסולות?
לפי מודעת דרושים חדשה של Cloud Imperium Games, ייתכן מאוד שכן.
דרושים: אנימטורים עם ניסיון לקונסולות הדור הבא
Cloud Imperium Games – המפתחת של _Star Citizen_ ו־_Squadron 42_ – פרסמה מודעת דרושים לצוות האנימציה הסינמטית באולפנים בגרמניה ובבריטניה. הדרישה הבולטת? ניסיון בפיתוח לקונסולות נוכחיות ו/או עתידיות.
נוסח המשרה מציין:
> _“Professional experience in game animation development, ideally on current/next-gen consoles.”_
בעולם הגיימינג, ניסוח כזה אינו מקרי – והוא בהחלט מעורר סקרנות.
האם Squadron 42 יגיע ל־PlayStation ו־Xbox?
עד היום, Cloud Imperium Games הקפידה להדגיש ש־_Star Citizen_ נבנה אך ורק ל־PC. הבמאי הראשי Chris Roberts אף טען בפומבי ש"מורכבות המערכת לא תוכל לרוץ על קונסולות".
אבל הרבה השתנה מאז 2012:
- קונסולות כמו PlayStation 5 ו־Xbox Series X כבר אינן בפער טכנולוגי עצום מה־PC
- המשחק _Squadron 42_ – קמפיין סינגל פלייר באותו יקום – אינו תלוי בטכנולוגיות אונליין כמו server meshing
- טווח ההשקה? סוף 2026 – זמן מתאים לדור חדש של קונסולות (2027–2028)
לכן, לא מן הנמנע ש־Cloud Imperium שוקלת להביא את הקמפיין לקונסולות מתקדמות.
כוכבים הוליוודיים, יקום סינמטי
_Squadron 42_ מציג קאסט נוצץ במיוחד, כולל:
- Gary Oldman
- Mark Hamill
- Henry Cavill
- Andy Serkis
- Gillian Anderson
- ועוד רבים אחרים
המשחק נבנה כסיפור קולנועי עמוק עם הסתעפויות, אקשן כבד ונוכחות דרמטית – כל אלה מתאימים גם לקונסולה, לא פחות מאשר ל-PC.
ומה עם Star Citizen עצמו?
למרות השמועות, אין כרגע סימנים לכך שגרסת ה־MMO של Star Citizen תגיע לקונסולות – בעיקר בשל תלות בטכנולוגיות כמו server meshing, שדורשות משאבי עיבוד ואופטימיזציה מסיביים.
בנוסף, רק לאחרונה דווח ש־Cloud Imperium איבדה מפתחים מרכזיים שעבדו על מערכת זו – דבר שעלול לעכב את פיתוח מרכיבי האונליין של הפרויקט.
לסיכום: לא אישור רשמי – אבל רמז ברור
Cloud Imperium עדיין לא הכריזה על יציאה לקונסולות.
אבל דרישה מנוסחת היטב במודעת גיוס, בשילוב ההתקדמות בטכנולוגיית החומרה, בהחלט מרמזים על שינוי כיוון פוטנציאלי.
האם נראה את _Squadron 42_ על PlayStation 6 או Xbox הבאה?
אם זה תלוי באולפן – ייתכן שהתשובה היא "תלוי בביצועים".