PS6 תביא שדרוג פסיכי ב־ Ray Tracing ובינה מלאכותית

PS6 תביא שדרוג פסיכי ב־ Ray Tracing ובינה מלאכותית

2 min read

מה חדש? שדרוג דרמטי ביכולות Ray Tracing ובינה מלאכותית

לפי מדליף החומרה הידוע [Kepler\_L2](https://x.com/VideoCardz/status/1936722748757193103) (דרך פורום NeoGAF), המעבד הגרפי שיגיע ל־PlayStation 6 ולקונסולה הבאה של Xbox יתבסס על ארכיטקטורה חדשה לגמרי של AMD בשם UDNA.

זו לא הפתעה גמורה — כבר חודשים יש שמועות בכיוון — אך כעת מגיעים פרטים טכניים חשובים שמבהירים את גודל השדרוג.

במילים פשוטות:

- יכולות ה-Ray Tracing (עקיבת קרניים) יהיו טובות לפחות פי 2, אם לא פי 4.

- שדרוג עצום ביכולת העלאת רזולוציה בעזרת AI (סופר־סמפולינג חכם).

- ביצועים כלליים ברסטריזציה (כלומר, גרפיקה קלאסית) יהיו טובים ב־20% לעומת RDNA 4.

אותה ארכיטקטורה לשתי הקונסולות הגדולות

גם ה־PlayStation 6 וגם ה־Xbox הבא ישתמשו באותה ארכיטקטורת UDNA החדשה של AMD, אך עם התאמות ספציפיות לכל קונסולה.

בניגוד למה שראינו בעבר, AMD תכננה את UDNA מראש עם דגש כבד על:

- ביצועים ב־Ray Tracing בזמן אמת

- יעילות באנרגיה

- תאימות לעבודה עם מנועי משחק מתקדמים ומודלי בינה מלאכותית

אז כמה חזק ה־PS6 באמת יהיה?

המדליף לא יודע עדיין כמה "יחידות חישוב" (Compute Units) יהיו במעבד החדש — שזה קריטי לביצועים הכוללים — אך הוא משווה לפי יחידה אחת:

| השוואה | PS5 Pro | Xbox Series X | Radeon RX 9070 XT | PS6 (צפי) |

| --- | --- | --- | --- | --- |

| יחידות חישוב | 60 | 56 | 64 (RDNA4) | כנראה יותר מ־64 |

| ארכיטקטורה | RDNA 3.5 | RDNA 2 | RDNA 4 | UDNA |

| Ray Tracing | בסיסי | חלש יחסית | טוב מאוד | פי 2–4 |

| בינה מלאכותית | מוגבלת | כמעט לא קיימת | משופרת | מתקדמת |

הערה: אין תכנון בשלב הזה להשתמש בזיכרון 3D V-Cache במעבדי הקונסולות, למרות שניסויים כאלה כן קיימים בקרב מעבדים אחרים של AMD.

Image de l'article

! udna-1

לסיכום: דור חדש עם פוטנציאל גדול

ה־PlayStation 6 צפויה להיות הקונסולה הראשונה של סוני שתטמיע ברצינות יכולות בינה מלאכותית, גרפיקה מתקדמת עם Ray Tracing ריאליסטי, וחוויית גיימינג שלא נראתה כמותה.

בינתיים נחכה לעוד הדלפות... כי לפי סוני, ההכרזה עוד רחוקה.