_Palworld_, משחק ההישרדות השנוי במחלוקת שהפך לוויראלי בשל דמיון מובהק ל-_Pokémon_, עומד בפני שינוי משמעותי. בעקבות תביעה משפטית מצד _Nintendo_ ו-_The Pokémon Company_, המפתחת _Pocketpair_ נאלצת להסיר או לשנות מכניקות מרכזיות שהפכו את המשחק למה שהוא.
אילו מכניקות מוסרות מהמשחק?
העדכון המשמעותי הראשון התרחש בנובמבר 2024, עם השקת _גרסה v0.3.11_. בגרסה זו, פונקציית "כדורי החברים" (Friend Balls) הוסרה לחלוטין.
במקום זאת, יצורי המשחק מופיעים כעת באופן סטטי ליד השחקן – מהלך שמטרתו למנוע דמיון מובהק ל-Poké Balls של _Nintendo_.
בעדכון נוסף שהושק לאחרונה, _גרסה v0.5.5_, בוצע שינוי נוסף:
- היכולת לרחף באמצעות ה-"Pals" הוסרה.
- במקום זאת, השחקנים ייאלצו להשתמש בכנף רחיפה סטנדרטי שיידרשו לשאת במלאי.
- אומנם היצורים עדיין מעניקים יכולות פסיביות כמו חיזוק מהירות או עמידות, אך האינטראקציה הישירה עימם צומצמה.

הרקע המשפטי – מה עומד במרכז הסכסוך?
במרכז המחלוקת נמצאים שלושה פטנטים שהוגשו על ידי _Nintendo_ ו-_The Pokémon Company_, אשר מתמקדים במכניקות המשחק של Palworld.
- פטנטים אלו נרשמו בין פברואר ליולי 2024, לאחר השקת _Palworld_ בינואר של אותה שנה.
- _Nintendo_ תובעת כ-10 מיליון ין (כ-62,000 אירו) – סכום נמוך יחסית, מה שמרמז כי המטרה המרכזית אינה כספית אלא יצירת תקדים משפטי.
Pocketpair לא נשארת חייבת
בתגובה לתביעה, טוענת _Pocketpair_ כי מכניקות רבות אותן _Nintendo_ טוענת לבעלותן הופיעו במשחקים קודמים – כולל _Craftopia_, משחק קודם של המפתחת.
לדבריהם, _Nintendo_ לא הייתה אמורה לקבל את הפטנטים מלכתחילה, והם מתכוונים להיאבק על כך בבית המשפט.
למעשה, במשרד הפטנטים האמריקאי דחו 22 מתוך 23 בקשות הפטנט של _Nintendo_, אך זה לא עצר את החברה מלפעול משפטית מול _Pocketpair_.
לאן ממשיכים מכאן?
נראה כי Palworld מאבד יותר ויותר מהמכניקות שהפכו אותו למשחק ויראלי ומעורר מחלוקת.
בכל פעם ש-_Pocketpair_ נאלצת להסיר או לשנות אלמנט מרכזי במשחק, הזהות המקורית של _Palworld_ נעלמת לאט לאט – והסיכוי שלו להחזיק מעמד בשוק ההישרדות מצטמצם בהתאם.
מה יהיה הצעד הבא של _Nintendo_? והאם _Pocketpair_ תצליח להחזיר את המשחק למסלול?
המאבק המשפטי רק מתחיל, ונדמה שזה רחוק מלהסתיים.