🚀 מה זה DLSS 4 ולמה זה חשוב?
DLSS (Deep Learning Super Sampling) 4 היא הגרסה העדכנית של טכנולוגיית השדרוג של NVIDIA, שפותחה עבור כרטיסי המסך מסדרת GeForce RTX 50. היא משתמשת במודל Transformer חדש – במקום CNN הישן – כדי ליצור תמונה חדה יותר, במהירות גבוהה יותר, ובשימוש מופחת בזיכרון גרפי (VRAM).
🧠 המודל החדש יודע לייצר תמונות חדשות תוך שילוב בין מידע מפריימים קודמים, שיחזור קרניים (Ray Reconstruction), יצירת פריימים מרובים (Multi-Frame Generation) ועוד.

🧩 תוסף רשמי ל־Unreal Engine 5.6
אם אתם מפתחים משחקים או הדמיות על Unreal Engine 5.6, החדשות הטובות הן ש־NVIDIA שחררה תוסף רשמי שמאפשר לשלב את DLSS 4 בקלות בפרויקטים קיימים. הגרסאות שנתמכות הן:
- Unreal Engine 5.2
- Unreal Engine 5.5
- Unreal Engine 5.6 – מעכשיו!
התוסף ניתן להורדה ישירות מאתר NVIDIA וכולל תמיכה בכל תכונות הדור החדש.

🎮 מה זה אומר למפתחים ולגיימרים?
עבור מפתחים:
- שיפור ביצועים משמעותי ב־CPU וב־GPU
- גמישות גבוהה יותר לשימוש בתכנים גרפיים כבדים
- תהליך פיתוח פשוט יחסית בזכות תוסף רשמי
עבור גיימרים:
- FPS גבוה יותר במשחקים תובעניים
- גרפיקה איכותית יותר, גם עם חומרה לא מהחזקה ביותר
- חוויית משחק חלקה ויזואלית ועשירה יותר
🗓️ מה הלאה?
המהלך הזה מראה ש־NVIDIA מחויבת להנגיש את טכנולוגיות ה־AI שלה לכל פלטפורמה גדולה בתעשיית המשחקים. עם השקת Unreal Engine 5.6 וחיבור התוסף החדש, נראה שהשילוב בין Epic Games ל־NVIDIA רק מתחזק.
Hudhayfa Nazoordeen, סטודנט למתמטיקה באוניברסיטת ווטרלו, הצליח לבצע את הבלתי יאומן: לבנות כור היתוך קטן בחדרו בתוך ארבעה שבועות בלבד, עם תקציב של 2,000 דולר ובסיועו של Claude, העוזר הבינה המלאכותית של Anthropic. ההישג הזה, שבוצע ללא כל ניסיון קודם בציוד, דוחף את גבולות מה שחשבנו שאפשרי בפרויקט חובבני.