HDR במסך של הסוויץ' 2: הבטחה שלא מתקיימת
עם ההשקה של Nintendo Switch 2, רבים הופתעו לגלות שהקונסולה כוללת תמיכה ב־HDR, גם במצב נייד וגם במצב דוק.
אבל אל תמהרו להתלהב: היישום בפועל רחוק מלהרשים — במיוחד במסך המובנה.
המסך, שהוא LCD מסוג edge-lit, פשוט לא מסוגל להתמודד עם דרישות HDR מודרני. עם בהירות שיא של כ־450 ניטים בלבד וחוסר בניגודיות אינסופית כמו ב־OLED,
התוצאה היא HDR "לייט" — ללא עוצמה אמיתית או הדגשות מבריקות.
ובמצב דוק? הכיול בעייתי לא פחות
המצב הדוק (מחובר לטלוויזיה) עוקף את מגבלות המסך הפנימי, אבל נופל בבור אחר — תפריט הכיול המסורבל של HDR.
היוטיובר המומחה Vincent Teoh מערוץ HDTVTest, הנחשב לאוטוריטה עולמית בתחום התצוגה, ביקר את Nintendo באופן חריף:
- התאמה מדויקת ל־HDR אפשרית רק אם הטלוויזיה תומכת ב־HGIG או בטונמיפינג מבוסס מקור.
- אין אינדיקטור מספרי, ויש יותר מדי שלבים בתהליך הכיול (בהשוואה לפלייסטיישן 5 או Xbox).
- רמת "לבן נייר" (paper white) ברירת המחדל גבוהה מדי (יותר מ־203 ניטים), מה שמוריד את הטווח הדינמי ומשטח את התמונה.
וזה לא הכול — שלבי הכיול משתנים בהתאם לערך ההגדרה הקודמת, מה שמקשה עוד יותר על המשתמש להגיע לתוצאה אופטימלית.
https://www.youtube.com/watch?v=X84e14oe6gs
מה עושים? כך תשפרו את ה־HDR שלכם
אם בכל זאת אתם רוצים להוציא את המיטב, הנה כמה טיפים מהמקצוענים:
✅ השתמשו במסך תומך HGIG
✅ הגדירו max TML על 1000 ניטים
✅ הגדירו paper white על 200 ניטים
✅ העבירו את מערכת ההפעלה למצב כהה (מפחית ABL במסכי OLED)
✅ הגדירו HDR ל־"תוכנות תואמות בלבד"
❌ כבו את הגנת צריבה — היא מיותרת במסכים מודרניים
סיכום: פיצ'ר לא מלוטש שדורש עבודה
ה־HDR של Nintendo Switch 2 הוא צעד חשוב, אך בשלב זה הוא מרגיש כמו פיילוט חצי אפוי. כדי ליהנות באמת מהטכנולוגיה, תצטרכו גם מסך תומך וגם זמן להתעסק עם הכיול. עבור משתמשים רבים — זה עלול להיות פשוט יותר מדי טרחה.