Intel XeSS 2 – טכנולוגיית השדרוג שמשנה את חוקי המשחק

Intel XeSS 2 – טכנולוגיית השדרוג שמשנה את חוקי המשחק

2 דק' קריאה

אינטל לא מוותרת על הקרב מול _NVIDIA_ ו-_AMD_ בתחום השדרוג הגרפי. טכנולוגיית _XeSS_ שהושקה לפני שלוש שנים התרחבה כעת ליותר מ-200 משחקים, ובמקביל, גרסת _XeSS 2_ החדשה החלה להופיע ב-13 משחקים נוספים. האם מדובר בתחילת מהפכת השדרוג הגרפי של אינטל?

**מה זה XeSS 2?**

_XeSS 2_ (Intel Xe Super Sampling 2) היא גרסה משופרת לטכנולוגיית השדרוג הגרפי של אינטל, המציעה שיפור משמעותי בביצועים ובאיכות התמונה תוך שימוש ב-AI ובשחזור טמפורלי.

בהשוואה ל-_DLSS 4.0_ של _NVIDIA_ ו-_FSR 4.0_ של _AMD_, _XeSS 2_ מנסה להדביק את הפער ולהציע אלטרנטיבה לשחקנים עם כרטיסי מסך מסדרת _Arc_ של אינטל.

**משחקים שתומכים ב-XeSS 2**

נכון להיום, ישנם **13 משחקים רשמיים** שתומכים ב-_XeSS 2_, ביניהם:

- Assassin's Creed: Shadows (משחק הדגל החדש, יושק ב-19 במאי)

- Marvel Rivals

- F1 24

בנוסף, אינטל הודיעה כי בימים הקרובים יצטרפו משחקים נוספים לרשימת התמיכה ב-_XeSS 2_.

XeSS-games (1)

**מפרט טכני – XeSS 2 מול גרסה קודמת**

פרמטר XeSS 1 XeSS 2
שיטת עיבוד דגימה מרחבית בלבד AI + שחזור טמפורלי
רזולוציות נתמכות עד 1440p עד 4K
כרטיסי מסך תומכים Arc Xe1 בלבד Arc Xe1, Xe2
שיפור FPS עד 1.5x עד 2x
XeSS-2-performance (1)

![Intel-XeSS-2-Arc-B580 (1)](images/Intel-XeSS-2-Arc-B580-1.webp)

**XeLL – טכנולוגיית השהיה נמוכה**

מעבר ל-_XeSS 2_, אינטל הציגה גם את _XeLL_ (Xe Low Latency) – טכנולוגיה שמפחיתה את זמן ההשהיה בכ-50% במשחקים כמו:

- Marvel Rivals

- AC: Shadows

- F1 24

לפי ההדגמות, משתמשי _Arc 140T_ ו-_Core Ultra 9 285H_ הצליחו להגיע ל-60+ FPS ב-1080p עם _XeSS 2_ ו-_XeLL_ מופעלים.

Intel-XeLL (1)

**מה זה אומר לשוק המשחקים?**

אינטל אולי עדיין רחוקה מההובלה של _NVIDIA_ ו-_AMD_, אך הרחבת התמיכה ליותר מ-200 משחקים עם _XeSS_ וכניסת _XeSS 2_ למשחקי AAA חדשים מסמנת כוונה ברורה: להיות שחקן מרכזי בשוק השדרוג הגרפי.

האם נראה את _XeSS 2_ בתור הבחירה האולטימטיבית לשחקני PC ו-_Arc GPU_? העתיד עוד לפנינו, אך התחלה בהחלט יש כאן.