אינטל לא מוותרת על הקרב מול _NVIDIA_ ו-_AMD_ בתחום השדרוג הגרפי. טכנולוגיית _XeSS_ שהושקה לפני שלוש שנים התרחבה כעת ליותר מ-200 משחקים, ובמקביל, גרסת _XeSS 2_ החדשה החלה להופיע ב-13 משחקים נוספים. האם מדובר בתחילת מהפכת השדרוג הגרפי של אינטל?
**מה זה XeSS 2?**
_XeSS 2_ (Intel Xe Super Sampling 2) היא גרסה משופרת לטכנולוגיית השדרוג הגרפי של אינטל, המציעה שיפור משמעותי בביצועים ובאיכות התמונה תוך שימוש ב-AI ובשחזור טמפורלי.
בהשוואה ל-_DLSS 4.0_ של _NVIDIA_ ו-_FSR 4.0_ של _AMD_, _XeSS 2_ מנסה להדביק את הפער ולהציע אלטרנטיבה לשחקנים עם כרטיסי מסך מסדרת _Arc_ של אינטל.
**משחקים שתומכים ב-XeSS 2**
נכון להיום, ישנם **13 משחקים רשמיים** שתומכים ב-_XeSS 2_, ביניהם:
- Assassin's Creed: Shadows (משחק הדגל החדש, יושק ב-19 במאי)
- Marvel Rivals
- F1 24
בנוסף, אינטל הודיעה כי בימים הקרובים יצטרפו משחקים נוספים לרשימת התמיכה ב-_XeSS 2_.

**מפרט טכני – XeSS 2 מול גרסה קודמת**
פרמטר | XeSS 1 | XeSS 2 |
---|---|---|
שיטת עיבוד | דגימה מרחבית בלבד | AI + שחזור טמפורלי |
רזולוציות נתמכות | עד 1440p | עד 4K |
כרטיסי מסך תומכים | Arc Xe1 בלבד | Arc Xe1, Xe2 |
שיפור FPS | עד 1.5x | עד 2x |


**XeLL – טכנולוגיית השהיה נמוכה**
מעבר ל-_XeSS 2_, אינטל הציגה גם את _XeLL_ (Xe Low Latency) – טכנולוגיה שמפחיתה את זמן ההשהיה בכ-50% במשחקים כמו:
- Marvel Rivals
- AC: Shadows
- F1 24
לפי ההדגמות, משתמשי _Arc 140T_ ו-_Core Ultra 9 285H_ הצליחו להגיע ל-60+ FPS ב-1080p עם _XeSS 2_ ו-_XeLL_ מופעלים.

**מה זה אומר לשוק המשחקים?**
אינטל אולי עדיין רחוקה מההובלה של _NVIDIA_ ו-_AMD_, אך הרחבת התמיכה ליותר מ-200 משחקים עם _XeSS_ וכניסת _XeSS 2_ למשחקי AAA חדשים מסמנת כוונה ברורה: להיות שחקן מרכזי בשוק השדרוג הגרפי.
האם נראה את _XeSS 2_ בתור הבחירה האולטימטיבית לשחקני PC ו-_Arc GPU_? העתיד עוד לפנינו, אך התחלה בהחלט יש כאן.