DirectX קופץ מדרגה עם Ray Tracing מהיר פי 2

DirectX קופץ מדרגה עם Ray Tracing מהיר פי 2

2 min read

🚀 Microsoft DirectX מתחדש – וזו בשורה לגיימרים

Microsoft שחררה עדכון משמעותי ל־Agility SDK של DirectX, הכולל שני פיצ’רים מהפכניים:

- Shader Execution Reordering (SER)

- Opacity Micromaps (OMM)

הטכנולוגיות החדשות נועדו להאיץ בצורה משמעותית ביצועי Ray Tracing, במיוחד במשחקים מבוססי Path Tracing – ומציגות שיפורים שמגיעים עד פי 2.3 בביצועים.

https://www.youtube.com/watch?v=CR-5FhfF5kQ

🧠 SER: סידור מחדש של הצללות, תוצאה חדשה בביצועים

SER הוא חידוש שמאפשר למנוע המשחק ולדרייבר לארגן מחדש את סדר פעולת ה־Shaders על ה־GPU.

במקום להריץ את כולם לפי הסדר המקורי (מה שגורם ל"קפיצות" בעומס), האלגוריתם בונה זרימה חכמה ומאוזנת יותר של עומסי עיבוד.

> התוצאה: עד פי 2 שיפור בביצועים – תלוי במשחק ובחומרה.

🎮 _Alan Wake 2_, לדוגמה, ירד מ־16.8ms לפריים ל־10.2ms בלבד על RTX 4090 עם SER פעיל.

🌫 OMM: סוף סוף פתרון יעיל לשקיפויות

Opacity Micromaps (OMM) היא טכנולוגיה חדשה שמטפלת בצורה חכמה יותר בגיאומטריה שקופה במשחקים – כמו עלים, עשן, זכוכית או שיער.

במקום להשתמש ב־AnyHit Shader (שהוא כבד ולא יעיל), OMM מחלק את השקיפות לרמות מיקרו-דיוק ומשפר משמעותית את הדרך שבה הקרניים מנתחות את המשטח.

📈 דוגמה מהדמו של NVIDIA:

- בלי OMM: 55 FPS

- עם OMM: 90 FPS

- שיפור: יותר מ־60%

Image de l'article

🔗 שינויים נוספים ב־Agility SDK החדש

Cooperative Vectors

מאפשרים להריץ חישובים מטריציוניים ואיורים עצביים (Neural Rendering) ביעילות גבוהה, מה שמותאם במיוחד ל־RTX 50.

Direct3D Video Encoding

- תמיכה ב־HEVC מתקדמת

- קידוד דו־שלבי עם פס ראשון ברזולוציה נמוכה

- מדד PSNR בכל פריים

Tiled Resource Tier 4

מאפשר תמיכה מתקדמת בטקסטורות ארוזות עם כל שרשרת המיפוי – שדרוג חשוב לניהול זיכרון גרפי.

Image de l'article

🟢 למי יש תמיכה בפועל?

| יצרן | מצב תמיכה |

| --- | --- |

| NVIDIA | תומכת במלוא הפיצ'רים החדשים (כולל SER ו־OMM) |

| Intel | תמיכה בטכנולוגיות טקסטורה מתקדמות זמינה כבר כעת |

| AMD | תעדכן תמיכה מלאה במהלך יוני 2025 |

צעד נוסף לדור הבא של גרפיקה

העדכון האחרון של Microsoft ל־DirectX לא רק מוסיף פיצ’רים – הוא משנה את חוקי המשחק:

פחות עומס, יותר יעילות, שיפור ניכר בשקיפויות ובביצועי Ray Tracing.

אם יש לכם כרטיס מסך מסדרה RTX 40 או 50 – שווה לוודא שהמשחקים שלכם תומכים בטכנולוגיות החדשות.

ואם אתם מפתחים? זה הזמן להתחיל ליישם.