איזו שעון עקף את Apple Watch במכירות?

איזו שעון עקף את Apple Watch במכירות?

2 min read

לאחר שעקפה את Garmin בתחילת החודש באפליקציית Strava, גם Apple Watch איבדה את מקומה ליריבה חדשה. נזכיר שאפליקציית הספורט החברתית הפופולרית בעולם הכריזה לאחרונה כי שעון Apple הפך לראשונה לשעון הנפוץ ביותר בפלטפורמה שלה, ועקף את שעוני Garmin. עם זאת, ברמת המכירות העולמיות, יצרן אחר תפס כעת את ההובלה בדירוג.

מספרים שמשנים את התמונה

הנתונים האחרונים של International Data Corporation (IDC) מצביעים על האטה כללית בשוק המכשירים הלבישים. המגזר רשם ירידה קלה של 1% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024, עם מכירה של 139 מיליון יחידות ברחבי העולם.

Image de l'article

Huawei תופסת את המקום הראשון בדירוג

Huawei שלחה 23.6 מיליון שעונים במהלך 2024, עלייה מרשימה של 44.3% בהשוואה ל-2023. ההצלחה מוסברת במיוחד בזכות דגמים פופולריים כמו Watch GT 5, GT 5 Pro ו-Watch D2. החברה הסינית התאימה את האסטרטגיה שלה לאזורים שונים, מהאזור האסייתי-פסיפי ועד למזרח התיכון.

Samsung במקום הרביעי

Samsung מציגה צמיחה של 24.3% אך נותרת הרחק מאחור בהשוואה ל-Huawei. למרות השקעה בקו מוצרים מגוון, מ-Galaxy Watch FE המשתלם ועד Watch Ultra היוקרתי, האסטרטגיה לא הצליחה להביס את Apple ו-Huawei בדירוג המכירות.

שוק שעובר שינוי

ההצלחה של Huawei נובעת גם מנוכחותה בשוק הצמידים החכמים, שכלולים בנתונים, עם מכירה של 26.8 מיליון יחידות – עלייה של 12.7%. מגמה זו משחקת לטובתה של Huawei, שמציעה מוצרים בטווחי מחירים רחבים. לעומתה, Apple נותרת בתחום השעונים היוקרתיים בלבד, ללא צמידים חכמים כלל.

הדומיננטיות הסינית

Huawei נשענת בעיקר על השוק הסיני, שהגיע ל-45.8 מיליון יחידות שנשלחו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024. עם צמיחה של 20.1%, סין מפצה על ההאטה שנרשמה בהודו ובארצות הברית. ייתכן שיצרנים אחרים יצטרכו לשנות את אסטרטגיית השוק שלהם כדי לחזור למקום הראשון בדירוג.

יריבות מאתגרת מול Apple

Huawei היא מתחרה חזקה ל-Apple, ולא בפעם הראשונה השנה. רבים תוהים עד לאן הייתה יכולה להגיע אלמלא הסנקציות הכבדות שהוטלו עליה במדינות המערב.

- Huawei מובילה: 23.6 מיליון שעונים נמכרו, בזכות הצלחת הדגמים Watch GT 5 ו-Watch D2.

- Apple בפיגור: מתמקדת רק בשעונים יוקרתיים, ללא צמידים חכמים שמגדילים מכירות ל-Huawei.

- שוק סיני דומיננטי: 45.8 מיליון יחידות נמכרו בסין, עם צמיחה של 20.1%.